Op de fiets

Als het weer en de tijd het toelaat en als ik geen andere afspraken heb, pak ik mijn fiets en rijd ik naar mijn werk: 21 kilometer heen en 21 kilometer terug. Op een 'gewone' stadsfiets (inclusief loodzware fietstassen, ducttape om de kettingkast en een jasbeschermer die aanloopt). 

Ellebogen op de handvatten en trappen maar. 

Fiets Marian

Ondervonden wetmatigheden bij dit woon-werk verkeer zijn:
- Een gesloten mond voorkomt insecten in de luchtpijp/slokdarm. 
- Wind tegen op de heenweg betekent niet automatisch wind mee op de terugweg.
- Koeien, eenden en schapen gaan voor. Ook als ze van links komen.
- De prachtige route* brengt een intens geluksgevoel teweeg.

Al trappende legde ik mijn fietsgeluk vast:

Fietspad schapen

Fietsroute

Punt op de horizon

Koeien steken over

Bosweg

Reiger stijgt op

Lakenvelder

Door het bos

Bij Leersum

Wuivende paardenstaarten

Op de fiets

(* = Leersum-Amerongen-Elst-Rhenen-Wageningen en terug)

2 opmerkingen:

  1. Vooral dat je de wind op de terugweg vaak ook tegen hebt vind ik herkenbaar. En andersom werkt het niet zo: als je 's ochtends de wind achter hebt, is het niet zo dat je dat 's middags weer hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou inderdaad! Gevoelsmatig heb ik bijna altijd wind tegen, maar wetenschappelijk zal dat wel niet helemaal kloppen ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen