Tandpasta

Hoi Eef,

Weet je nog, Kitty Kilian twitterde over de briefwisselingsblog beetjezout.nl, en jij en ik reageerden en van het een kwam het ander - zoals dat op de twitter gaat - ...
enfin: bij deze mijn belofte, een brief aan jou. 

Hoe is het met je?

Nee. 
Dit slaat nergens op. De twee dames van beetjezout.nl zijn vriendinnen die ver van elkaar af wonen en daarom elkaar brieven schrijven via een blog. Terwijl wij - jij en ik - elkaar niet kennen en best dicht bij elkaar wonen - kwam ik net achter - en daarom helemaal geen tandpastagesprekken via een blog kunnen voeren.

Tandpastagesprekken, denk je misschien, wat zijn dat?

Tandpastagesprekken zijn gesprekken over dagelijkse sores met vriendinnen die dicht bij je wonen, en behandelen thema's als: mijn tandpasta is op, heb jij nog een tube liggen? of mijn fietsketting loopt er steeds af, wat zal ik doen? of tot hoe laat is de supermarkt open? en - heel belangrijk: zullen we even een terrasje pakken?
Tandpastavriendinnen zijn noodzakelijk voor het geluk binnen de bebouwde kom.

tandpasta

Vanwege een verhuizing - waardoor de vriendschap op afstand voortgezet moet worden - kunnen er drie dingen gebeuren met een tandpastavriendschap:

1. De vriendschap houdt geen stand, helaas. Maar geen nood: nieuwe tandpastavriendinnen dienen zich uiteindelijk altijd wel weer aan.

2. De vriendschap houdt stand, maar krijgt een nieuwe invulling - samen op vakantie bijvoorbeeld (let op! dit is wel gevaarlijk, want meestal heb je naast een tandpastavriendin ook al een vakantie-of-weekendjeweg- vriendin en die mag zich niet achtergesteld gaan voelen) om diepzinnige gesprekken te voeren.

3. De tandpastagesprekken worden voortgezet via een briefwisseling, zoals beetjezout.nl dat doet via hun blog - ik heb een sterk vermoeden dat ze ooit dezelfde bebouwde kom deelden. Slim en leuk.

Hoe dan ook, beste Eef, we zijn geen tandpastavriendinnen. Misschien een beetje blogmaatjes, zoiets, maar een briefwisselingsblog zou wat overdreven worden, en onuitvoerbaar bovendien, door alle dagelijkse sores die de combinatie gezin-baan-schrijven met zich meebrengt. Daarbij: ik volg je toch wel!

Veel groeten,
Maria

0 reacties:

Een reactie posten